Nyhetsbrev 2020-09-15

Kära vänner!

Nu börjar hösten komma så smått. Samtidigt har vi som församling börjat att mötas för gudstjänst. Söndagen den 6:e september var det första tillfället och sedan dess har vi gudstjänst; söndagar kl 11 på plats i våra lokaler på Nätragatan 23 – Välkomna!

Alla barn är särskilt välkomna till söndagsskolan som även den dragit igång
samma tid.

Församlingens Gudstjänster kommer även framöver att sändas samma tid på vår hemsida så att du som väljer att vara hemma ändå kan vara med där.

Som vi nämnde i föregående nyhetsbrev; Onsdagsbönen har kommit igång igen för fysiska träffar; varje onsdag klockan 11 träffas vi för bön i kyrkan, men vad gäller övriga träffar och servering så avvaktar vi än ett tag.

Informationsmöte

Medlemmar i församlingen bjuds in till ett informationsmöte den 4:e oktober, efter gudstjänten. Medlemmar som önskar delta över videolänk kommer att erbjudas möjlighet till det. Information om detta kommer att gå ut på epost till samtliga medlemmar som har angett en epost.

Tack för er trofasthet i givandet, både genom den tid som varit och i den som vi är i nu. Din gåva betyder så mycket och gör det möjligt för församlingen att även fortsatt kunna verka utifrån vår vision; att vara en församling som här i Nätrabygden får vinna, vårda och växa – allt i relation med människor och i relation med Gud.

Med önskan om Guds välsignelse och frid,
Församlingsledningen i Centrumkyrkan Bjästa
genom Alfrida Stenström och Conny Gyll