Julhälsning 2023

Hej föräldrar!

Först; ett stort tack till er för att vi får träffa era barn här på FredagsQL! De är så härliga, spralliga och nyfikna. När vi träffas på FredagsQL får vi hitta på olika aktiviteter tillsammans, lekar, prata om vad de tänker på och också dela en bit av livet med varandra. Ja, och så fika såklart! Varje gång har vi också en samling där vi brukar prata om olika byggstenar i livet – vänskap, förlåtelse, hopp mm. Vi gör det utifrån den kristna tro som vi har som grund, och vill alltid möta era barn i respekt för deras egna berättelse och deras frihet att tänka och fundera själva utifrån sitt perspektiv.

Snart nalkas julen och vi kommer att ha ett uppehåll på några veckor under jullovet. Innan dess kommer vi att ha en julavslutning tillsammans, mer info om det kommer. I samband med slutet på terminen skulle vi vilja erbjuda de barn som vill och som går i årskurs 4 och uppåt att få ta emot en Bibel. Det är en Bibel som är skriven med lite enklare språk och som innehåller både en del bilder och förklaringar till vad det är som man läser. Det är självklart helt frivilligt att ta emot den. Det finns chans att ta emot sin Bibel antingen på vår församlings julavslutning den 10 december kl 11, samt på FredagsQL:s egen avslutning.

Ifall ert barn skulle vilja ha en Bibel så finns även möjlighet att få sitt namn tryckt på framsidan. Om ni är intresserade av det får ni gärna skicka för- och efternamn till alfrida@centrumkyrkanbjasta.se, alternativt prata med någon av oss ledare på FredagsQL. Gör det gärna innan första advent.

Återstående samlingar innan jul är fredag 8 dec samt vår JULFEST fredagen därpå, d.v.s 15 dec.
Om möjligt, medskicka gärna en liten julklapp till Julfesten för ca 30-40 kr för vår julklappslek.
Notera att det kommer finnas julklappar till alla barn ifall man inte har med någon.
Anmälan till julfesten

Vi önskar er en fridfull och ljus adventstid! Och kom ihåg; det är alltid okej och välkommet att komma till oss med frågor och funderingar, stort som smått.

Hälsningar,

alla vi ledare på FredagsQL – Kristoffer (070-304 30 82), Kent, Stanley, Therese, Alfrida m fl.