Nyhetsbrev 2020-05-07

Hej vänner!

Framöver kommer vi regelbundet att lägga ut ett nyhetsbrev här på hemsidan. I dagsläget har vi inga församlingsmöten. I nyhetsbrevet berättar vi därför vad som händer framöver och ger info från församlingsledningen och olika områden i församlingen. Vi delar även böneämnen och lite korta tankar. Det går bra att kommentera inläggen och på så sätt dela med sig av böneämnen, hälsningar eller annat. Eftersom att hemsidan är helt offentlig kommer kommentarerna att läsas igenom innan de publiceras.

Församlinsledningen fortsätter att träffas och fattar de löpande besluten. Större frågor får vi skjuta på så gott det går tills vi kan mötas igen. Sådant som endast rör medlemmar kommer vi att posta eller mejla om.

Här kommer så lite info.

Just nu planerar vi sommarens och höstens samlingar. Då vi inte vet när vi kommer att träffas sker all planering med en brasklapp. Förmodligen kommer flera av sommarens andakter att behöva spelas in, på liknande sätt som med vårens undervisning. Om du vill vara med och hålla i en sommarandakt får du gärna höra av dig! Mejla i så fall Alfrida på alfrida@centrumkyrkanbjasta.se.

I och med inspelningarna har behovet av teknisk utrustning ökat. Vi kommer att behöva göra en del investeringar framöver för att kunna hantera distansundervisningen och sändningar. Vill ni vara med och bidra med en extra gåva till detta så är det mycket uppskattat. Swish och bankgiro hittas längst ner på hemsidan och önskar du ge en öronmärkt gåva för att hjälpa till med de tekniska investeringarna kan du märka din gåva med ”Teknik”

Ett preliminärt datum för vårt gemenskapsläger på Aggön är inbokat till den 21-23 augusti. Bed gärna för att detta kan bli av!

Bed även för:

Situationen för våra missionärer. Bed om beskydd där de är och att de kan fortsätta med arbetet. Bed särskilt för familjen Nyman som behöver ta sig tillbaka till Tanzania efter en tid i Finland. Bed även för Sergei och Vera som planerar för sommarens barn- och ungdomsläger men som inte vet om de kan bli av. Bed för Bengt som just nu befinner sig i Tyskland.

Bed för (och hör gärna av dig till) syskonen i församlingen. Bed för att vi kan hitta sätt att mötas och dela livet tillsammans även under den tid som är nu. Flera kämpar just nu med familj, ekonomi och arbete.

Våra myndigheter och personal inom vård och andra utsatta områden. Vi känner alla de som just nu behöver extra beskydd och vishet i sitt arbete mot viruset.

Gläd er alltid i Herren, Än en gång säger jag: gläd er! Låt alla människor se hur vänliga ni är. Herren är nära.

Bekymra er inte för något, utan låt Gud få veta alla era önskningar genom bön och åkallan med tacksägelse. Då ska Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus.

Filipperbrevet 4:4-7

Med önskan om Guds frid,