Nyhetsbrev 2020-08-25

Kära vänner!

Vi hoppas att ni alla har haft en bra sommar och att ni har haft möjlighet att både vila och hämta ny kraft, mitt i de omständigheter som är. Det var länge sedan vi kunde mötas med församlingen till gudstjänst, vi saknar er alla!

Från och med onsdagen den 26/8 öppnar vi återigen upp kyrkan för onsdagsbön, klockan 11:00.

Och inte nog med det! Från och med söndagen den 6:e september firar vi återigen gudstjänst, söndagar klockan 11:00 i våra lokaler!

Vi tror att detta är möjligt att göra samtidigt som vi fortsätter att följa de rekommendationer som finns. Detta innebär bland annat att:

• Du är varmt välkommen att komma, men om du är sjuk eller har förkylningssymptom ber vi dig att stanna hemma av respekt för dina vänner.
  • Vi kommer att kunna vara max 50 personer i kyrkans lokaler samtidigt.
  • Cafédelen och källarvåningen i kyrkan är stängd tills vidare på grund av byggnationer. Utöver bönen på onsdagar kommer därför kyrkan att hållas stängd dagtid under vardagarna. Vi ber samtliga besökare att respektera detta.
  • Tänk på att inte hälsa i hand, kramas eller på annat sätt röra vid varandra. Detta gäller även förbön.
  • Den som av ålder, riskgrupp eller andra skäl väljer att stanna hemma ska känna sig fri att göra det. Vi och församlingens teknikgrupp har som mål att kunna sända gudstjänsterna live här på vår hemsida, samma tid som förmiddagsmötet, söndagar kl 11. Alla som vill kommer därför fortsatt att kunna delta hemifrån.
  • Gudstjänstlokalen kommer att möbleras om för att göra det möjligt att hålla avstånd.
  • Vi kommer börja att fira nattvard tillsammans igen. Nattvardstjänarna delar ut oblater och särkalkar. Deltagande är som alltid frivilligt.
  • Vi kommer däremot inte att fika tillsammans efter gudstjänsten.

Detta kommer förstås att göra att våra gudstjänster kommer att se lite annorlunda ut mot vad de brukar. Vi kommer att ha en lite kortare gudstjänst (~1h) och den kommer även att sändas online. Detta innebär att allt som sker framme på estraden kommer att sändas live (församlingen på plats finns inte med i bild).

Slutligen vill vi tacka alla som är med och ger till församlingen! Det är så värdefullt! Just nu pågår bland annat den satsning som vi berättat om innan sommaren, och som innebär att våra tekniker köper in teknik som är anpassad för att kunna spela in och sända gudstjänster och undervisning över internet, även framöver. Din gåva betyder mycket!

Vi ser fram emot att snart få mötas igen!

Med önskan om Guds välsignelse och frid,
Församlingsledningen i Centrumkyrkan Bjästa
genom Alfrida Stenström och Conny Gyll

Mail: info@centrumkyrkanbjasta.se
Swish: 123 326 55 27
Bankgiro: 786-5850

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.